ete.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Elektrik Devreleri Analiz Tekniklerinin Gözden Geçirilmesi ve Devrelerin Türevsel Denklemleri | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
2 | Sinüzoidal Kalıcı Durum Analizi. Sinüzoidal Kaynaklar ve Fazör | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
3 | Fazör Kullanarak Devre Analizi | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
4 | Kalıcı Durumda AA Güç Analizi. Maksimum Güç Transferi | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
5 | Üç Fazlı Devreler | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
6 | Frekans Tepkesi ve Bode Çizimleri | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
7 | Laplace Dönüşümü. Geçici ve Kalıcı Durumların Laplace Dönüşümü ile Analizi, Basamak Tepkesi, Dürtü Tepkesi | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
8 | Transfer İşlevi ve Katlama İntegrali | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
9 | Fourier Serileri ve Fourier Dönüşümü | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
10 | Süzgeç Devreleri | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
11 | Aktif Süzgeçler ve Rezonans Devreleri | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
12 | İki Kapılı Devreler, Z ve Y Parametreleri | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
13 | Hibrid Parametreleri ve İki Kapılı Devrelerin Parametreleri Arasındaki İlişkiler | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
14 | Matris Devre Denklemlerinin Laplace Dönüşümü ve Fourier Dönüşümü ile Çözülmesi | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 & Ders Notları |
15 | Tekrar | Ders Notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Richard C. Dorf, James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 8th Edition, Wiley, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mersereau & Jackson, “Circuit Analysis: A Systems Approach”, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2006 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 10 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 5 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 7 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 212 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve elektronik mühendisliği ile ilişkili problemlerde kullanmak üzere matematik, temel bilimler ve ilgili diğer mühendislik alanlarında yeterli altyapıya sahiptir. | X | ||||
2 | Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini ve cihazlarını kullanır. | X | ||||
3 | Bir elektrik ya da elektronik sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemleri uygular. | X | ||||
4 | Elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, teknik sembolleri ve resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
5 | Simulasyon ve/veya deney tasarlar, yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve sonuçları yorumlar. | X | ||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | ||||
7 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının mesleki ve etik sorumlulukları ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenme istidatı, yeteneği ve eğilimine sahiptir. | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest